Småtips

Jag har aldrig riktigt kommit in i det här "på-en-höft-tänket" som många kör på när de lagar mat eller bakar. Jag är mer av en receptmänniska även om jag ibland kör mitt eget race utifrån recepten. Något annat som jag är när det gäller matlagning är lat. Eller egentligen inte lat men jag gillar god mat som går fort och enkelt att göra. Därför blev det pannkakor till lunch idag.

1 ägg

1 dl mjölk

½ dl mjöl

1 msk olja (eller smält smör)

samt en gnutta vaniljsocker om så önskas :)

För en matigare version: släng i lite skinka/korv men isf bör nog vaniljsockret undvikas ;P

Snabbt och enkelt :) På bilden ser ni min vackra stekpanna i bakgrunden och jag måste pusha lite för Icas bäst-i-test stekpannor. Non-stick och riktigt hög kvalité i allmänhet. Om ni har non-stick, kom ihåg att de håller längre om man är försiktig med värmen på plattorna. Med andra ord ska högsta värmen undvikas. Tvättsvamp till diskning och plastredskap (ex. stekspade) är också ett tips för oerfarna :P

Nu måste jag koncentrera mig på hockeyn, Timrå gjorde just mål så jag är lite putt. Well vi kör vidare! Heja Modo! Glömde jag nämna att jag är lite besviken över att Foppa farit över till NHL och Colorado för att träna och, som det känns, eventuellt göra comeback där? Well...man kan inte få allt man vill ha och vem vet det kanske blir Modo vid en ev. comeback ändå. //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback