OGILLA!

Det finns få saker jag ogillar mer än förluster i hockeymatcher och klyschor. Ja de två sakerna är ganska vidriga men det finns något vidrigare. Brandlarmet. Jag har varit rädd att jag inte ska vakna av vårat larm eftersom jag har en innerdörr som jag stänger när jag ska sova. Ja nu fick jag det varken bekräftat eller dementerat. Hur ironiskt är det inte att jag vaknar fem i två och hör larmet köra igång ungefär två? Ja det ska jag tala om för er, väldigt ironiskt och väldigt väldigt irriterande.

Det mest irriterande är nog att larmet fortfarande är igång nu 40 min senare. Jag har inte ringt den här gången. Som vanligt är det inte vår våning som startat larmet utan andra våningen. En person jag mötte i trapphuset sa att de skulle ringa så då bestämde jag mig för att "gå hem". Det är irriterande att behöva ringa jouren hela tiden för falska brandlarm när folk glömmer mat på spisen alternativt spisen på, jag tror fasen jag har blivit svartlistad hos dem för antalet samtal :P, men det är faktiskt ännu mer irriterande att inte ha tagit samtalet själv för då vet man inte när man kan vänta sig en förbaskad väktare.

Jag är arg för att jag behöver sova för jag ska upp och jobba om ungefär 3-4 timmar men jag vill påpeka att jag inte är arg på väktarna. De är oftast alltför trevliga personer. Det går inte att vara arg på dem, jag har försökt. Jag är arg på folket i det här huset som aldrig kan hålla koll på sina kök! Jag kan nästan svära på att det är andra våningen som haft hälften av alarmen sen jag flyttade in. Faaaaaaaantastiskt!

NU VILL JAG SOVA! Ursäkta versalerna men jag är inte så glad om ni missade det :( Godnatt...eller godmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback