Jag blir på dåligt humör

Jag blir på dåligt humör när Sundsvall mallar sig och kallar sig Norrlands huvudstad. Jag har dessutom fler än en orsak till att reagera så. Bland annat har det att göra med väääldigt många (speciellt i min klass, som jag för övrigt älskar :P) som är duktiga på att påpeka hur onorrländsk jag är som kommer från Övik. För Övik är inte Norrland enligt dem.

Sedan har jag i allmänhet lite problem med Sundsvall i och med att det mer eller mindre är lika med Timrå vilket är lika med ett av de lagen jag ogillar mest i hockeyns elitserie. Jag skulle kunna sträcka mig till att låta Umeå kalla sig för Norrlands huvudstad för det är ändå en stan som många sörlänningar vet existerar. Sundsvall kanske är mer känt för folket i södern än vad jag vill erkänna men ni förstår nog mitt resonemang.

Dessutom brukar jag alltid säga att Umeborna är som Norrlands 08or. Nu hoppas jag att mina Umeska vänner inte tar illa upp men Umebor har en tendens, precis som många stockholmare om vi nu ändå ska dra alla över en och samma kam, att tro sig vara liiite bättre och liiite finare än allt annat folk. Ja jag kallade just Umebor lite snobbiga.

Nu måste jag tillbaka till upp-o-ner-igen för klockan 8.30 imorgon bitti är det Elin Egnor som inleder opponeringspasset. Yey, tur att det är hockey ikväll så jag har något att jobba för :P Intressanta uppsatser jag läser åtminstone men det är själva opponeringsramen som stör mig.

Elins slutord: Fall du så ä de bah te å kliv upp igen! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback