27 januari smäller det

Det känns som att jag aldrig lämnat Umeå nu när jag kommit tillbaka. Precis som det känns som att jag aldrig farit från skogen/Övik när jag väl kommer hem dit. Det är rätt lustigt. Well så är det. Tittade just på Inför idrottsgalan 2010 och började längta ännu mer :D Inte nog med det, Landskampen på tv3 börjar den 27e också och där är ju Foppa med :D Sedan kommer jag även vara klar med den här förbaskat underbara uppsatsen och det ska bli skönt. Fast det kommer jag ju vara på måndag plus/minus några dagar ;D

Ryssland vann JVM-guldet. Sverige åkte alltså ut mot världsmästarna. Fair enough. Slog dock inte bronsmedaljörerna. Inte fair enough. Kanada såg riktigt ledsna ut. Jag skulle ha känt med dem, eftersom jag vet hur det känns när Sverige stått där, men det tänker jag inte för deras attityd under turneringen gör dem inte värda det! Ledsen grabbar men som man bäddar får man ligga! Sverige hade lämnat sin "Sverige-lapp" på Rysslands omklädningsrumsdörr och skrivit "From Sweden, congrats worldchamps team Russia". Bra där killar ni, eftersom jag gissar att Sverige åkte hem innan finalmatchens slut (kanske inte?) borde de kanske ta anställning som psychics. Apropå det så är Psych hilarious hohooo

Älskar Marie Lehmans kommentar när Renberg och Wikegård snackar om hur jobbigt det måste vara för Kanada att stå på blålinjen och följa guldcermonin: "Äh de har ju ett silver" Så himla ärligt och bra! Även om hon förmodligen, precis som jag, hade tyckt synd om svenskarna om de just "förlorat" ett guld även om de vunnit silver. Men svenska laget är faktiskt ödmjukare och more fairplayer än både Ryssland och Kanada. Vilket vettigt lag står och hånar det andra när man vinner? Inte Sverige i alla fall men tydligen Ryssland. Utifrån det borde de inte fått guldet. Men jag ogillar Kanadas attityd mer och det ogillandet har byggts upp under flera år ;P Nu laddar vi för nästa år! Btw så är det väl elitseriehockey ikväll så då är det ju lugnt! Heja Modo!

Nej jag skriver inte alls så sjukt mycket för att jag undviker uppsatsen. Jag skriver mycket för att jag är irriterad över att vi förlorade och jag är irriterad på lag/människor som tror sig vara så himla mycket bättre än alla andra. Visst ska man ha självförtroende, det innebär inte att man måste vara odräglig. Nog om detta! Febern verkar börja släppa taget i alla fall. Och hur elakt det än låter tänker jag fortsätta glädjas åt Kanadas "förlust", de förtjänade den! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback