Time to say goodbye to the greatest ever

Idag/ikväll kommer det mest twittrade, bloggade och googlade orden vara "Peter Forsberg". Jag önskar att det hade kunnat vara i en positiv mening, men Peter ´Foppa´ Forsberg har tagit beslutet att lägga skridskorna på hyllan. Ni som inte är intresserad av hockey kanske har svårt att förstå att det smärtar lite inom mig. Men det gör det.


Nr 21 Peter Foppa Forsberg
The one and the only

Samtidigt har Peter haft en fantastisk karriär och jag förstår att han, efter vadå 27 fotoperationer, bestämmer sig för att ge upp om det inte känns hundra. Alla negativa röster som tycker "det är på tiden att gubben lägger av" borde tänka efter en gång till och inse hur imponerande det är att han inte gett upp. Foppa har 2 OS-guld, 2 VM-guld och 2 Stanley Cup guld och ändå är hans kämpaglöd sååå mycket starkare än många andra hockeyspelares!

Peter Forsberg är en idol för många och jag hoppas att jag om 40 år kommer att sitta och berätta historier om denna fantastika hockeyspelare! All lycka till Peter och även om det smärtar är jag glad för att han har tagit ett slutgiltigt beslut! Nu får vi hoppas att han hakar på Näslund och stannar inom organisationen. Vem vet, nästa säsong kanske det är Foppa som står i båset ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback