Storrensning

Jag är ett stort fan av att spara. Och av att slänga. Jag sparar saker som jag ser en poäng med att spara och slänger saker som jag, inte så överraskande, inte ser någon poäng med att spara. Ibland kan spara-saker tappa sin poäng och då blir de slänga-saker. Haha fantastiskt!

Idag har jag lite av en rensar-dag och har slängt en hel hög med tidningar som en gång i tiden var spara-saker men som nu värderas som slänga-saker och helt plötsligt får jag lite mer utrymme i mina skåp :) Utrymme är a och o när ett compact-living rum ska få någon ordning. Hittade åt en halvfärdig pannlapp som numera är helfärdig :)

Den undre är den "gamla" om ni inte förstod det av matfläckarna på den ;) Känner mig rätt nöjd :D För er som inte känner igen den färgglada kan jag tala om att de båda är virkade av ett påslakan. Jag råkade nämligen riva sönder ett (av mammas) mer eller mindre i sömnen och då kom mamma med den smarta idén att jag kunde förvandla det till garn och vips så blev det trasiga påslakanet till pannlappar ;D

Har jag talat om att jag äntligen kom ihåg att ta upp ett hopprep till Ume? Hur som helst så har jag gjort det nu, blev till att låna ett från syrran då jag inte hittar åt mitt super-rep :P Liite kort är det eller så är det jag som har dålig teknik. Det senare är nog troligt. Kan tala om två saker i alla fall: det är jobbigt och till och med svårt att hoppa hopprep. Jag som tänkt att det skulle bli soft träning framför tvn ;P Fast det är bra att det är jobbigt, då känner jag mig duktigare :D

Back to the books //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback