Snurrigt värre

Såg att jag lyckats få in en särskrivning i gårdagens rubrik, skämmes mig. Nu sitter jag dock här och reflekterar över något annat än särskrivningar. Jag tror jag måste dra ner på mina "dock"...men det var inte det jag tänkte på. Nix obelix det var Övik och Umeå jag tänkte på. Inte städerna i sig kanske men det faktum att jag alltid tycks sakna något från ena staden när jag befinner mig i den andra.

Jag var och handlade med Boden idag och jag kunde inte låta bli att irritera mig när jag inte hittade den rätta kvalisorten av det jag skulle handla. "På Kvantum i Övik har de mycket bättre utbud på det här" tänkte jag mer eller mindre omedvetet. Dock, där kom det visst igen, vet jag att jag brukar tänka likadant när jag är hemma. "Tänk att de inte kan ha det som på Maxi i Umeå". Ja man kan inte få allt antar jag.

När jag är hemma hemma saknar jag allt det jag har i Umeå och när jag är i Umeå saknar jag allt jag har hemma. Att jag aldrig kan vara nöjd ;D Skulle jag någon gång i mitt liv bosätta mig i en tredje sak skulle det troligast vara samma visa fast då är det helt plötsligt tre städer som alla har något att sakna :)

Det går inte så bra med tentaplugget om ni undrar. Kanske jag vaknar till senare idag, fast klockan 16 är det hockey. Hoppas vi vinner ikväll. Jag ska fundera på vad matchresultatet kommer att bli...vill egentligen inte jinxa men samtidigt tänker jag inte fega ur att gissa ;) Det blir nog så att Sverige vinner med 3-2, jag hoppas det i alla fall :)

Back to reality //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback