Skid-vm

Jag gillar Norge när det har med hockey att göra. Jag tycker norska låter rätt fint, vissa dialekter, och skulle gärna lära mig prata norska själv. Dock finns det en hel del att inte gilla med Norge också. Dels kan vi konstatera att de borde arbeta med att bli lite mer jämlika. Kom igen, det går att säga svenskar trots att man menar kvinnor eller både män och kvinnor utan att det blir diskriminerande. Däremot går det inte att säga norrmän till norska kvinnor. Det finns ingen könsneutral beskrivning på Norges befolkning (kanske inte Sveriges heller men vi är närmare att ha det :P). Och så var det ju det här med Norrthug eller va fasen han heter. Han ogillas big time.



Jag struntar i att han är en duktig skidåkare, för det är han inte ensam om att vara. Jag struntar i att väldigt många, för många, har fått för sig att han är "så het", because his not. Och JA jag kan förstå att en del gillar honom, men jag vägrar att joina den gruppen människor. Han är, okej jag nöjer mig med att säga att han framstår som en kaxig och dryg sate som njuter av att håna andra men inte tål att ta skit själv. Aouch vad jag smutskastar Norges käre skidåkare. Kan så vara, jag är inte mer än människa och det ska erkännas att jag NJÖT av att se Hellner äga ut i sprinten! Nationalkänslan tog visst över hand en stund :P

Som sagt gillar jag det mesta med Norge, förut Petter. Det kanske ändras en vacker dag, men den dagen är inte idag ;) Skolarbetet vilar lite smått. Jag kollade igenom all info om nästa kurs och garvade under hela tiden. Älska pedagogiska institutionen...hm

Tänkte lägga upp lite bilder men jag har inte orkat. Få se om jag orkar imorgon. Nu är det snart hockey och jag ska nog sticka lite till. Har kommit hela 3 varv. Jag tar det lite pö om pö, går i alla fall bättre idag än igår ;P Heja Modo, over and out// Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback