Pictures of you

Jag både hatar och älskar när radion i huvudet börjar spela utan att man har "hett" på den. Är det en sjukt upprepande låt är det irriterande. Idag spelas dock Pictures of you och den är rätt rogivande. Problemet är att det är ungefär titeln och en mening till som upprepas, plus lite hummande ;)

Min lilla zen-trädgård ger mig också ro även om jag ibland
tror att jag skulle behöva en hel sandlåda att kratta ;)

 

Igår var jag hos Fröken Malin och pluggade flitigt. Det jobbiga med plugget just nu är att jag känner att jag kan det vi läser, men jag kan det ändå inte. Jag kan sitta och diskutera och koppla alla snubbar till varandra och till skolpraktiken och jag känner mig rätt smart men om det sedan kommer dumma specificerade frågor på tentan som att "vad säger Putte om det här?" finns risken att jag är körd för om det blir så, så slår jag vad om att det är detaljer som jag inte pluggat in. Det hade varit trevligt med lite information om tentans utforming men det är alltid inspirerande att plugga i blindo och right now will jag inte veta för risken att jag har valt "fel sätt" att plugga är alltför stor. De sa större essäfrågor i början av momentet och det är vad jag tänker vara inställd på...typ :S

Nog om plugget! TIK vann igår...inte bra...jag såg på Foppas presskonferens imorse eftersom nätet inte klarade av direktsändningen igår och ja...på torsdag är det i alla fall hockey och då är det bara vinst som gäller! Hade jag haft en Foppa-tröja hade idag varit dagen den hade åkt upp i fönstret men istället har jag hängt upp Modo-flaggan för att hedra nr 21. Nu börjar till och med jag känna mig tjatig men det känns trist att han inte får avsluta karriären på sina villkor så att säga. Dumma fot! Och skäms på er alla som är dryga och hånar honom!!!

Hm kanske kan vara en bra idé att äta frukost också...tyckte det kändes överflödigt vid halv åtta :P //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback