Multi personalities

Jag har en bild av mig själv. Ni har en bild av mig. De som inte känner mig har en bild av mig. Jag kan fortsätta i all evighet. Identitet är en mångfacetterad historia. Haha! Vi omförhandlar våra identiteter beroende på situationen vi befinner oss i, allt för att utnyttja vårt kapital för att vinna makt inom fältet. Nä nu hittar jag mest bara på men där fick ni ett smakprov av den kursen jag läser just nu. Plugget har inte kommit igång men jag har roligare saker för mig. Som till exempel att fundera över min egen identitet.

Det här med att beskriva mig själv är väl inte det lättaste i världen och jag blir ofta förvånad när andra ska beskriva mig. Inte så att jag inte tycker att något av det de säger inte stämmer, snarare att det oftast finns något som jag själv inte tänkt på. Igår kallade mig Boden för sportnörd. Jag skrattade åt henne och sa att det kunde hon minsann vara själv eftersom det är hon som är träningsmänniskan.

Jag kan sträcka mig så långt att jag accepterar att bli kallad hockeynörd eller hockeyfanatiker som också kommit upp någon gång :P Däremot har jag aldrig spelat hockey själv, på allvar, och anser därför att jag inte är en "äkta" hockeynörd. Kanske måste börja ;P Efter hockeyn igår var det dock skidskytte och jag började omedvetet rabbla om de större namnen och vad jag förväntar mig av dem. Så jag vet inte, lite sportnörd är jag kanske även om jag inte ger mig själv cred för det. Maybe it's time to start doing that. Kan man inte själv får man nöja sig med att intressera sig av andras insatser ;P

Söndag idag och klockan 16 är det hockey. Missa inte det! Tre Kronor har redan tagit hem LG Hockey Games för även om Ryssland vinner mot Tjeckien så vinner vi turneringen på inbördes möten. In your face Russia! Det var det de gjorde mot oss sist. Så tillbaka till den fysiska verkligheten //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback