Hoppla

Sådär då vet jag vart jag kommer spendera mer eller mindre hela april och maj :) Praktikplaceringen för min del har blivit officiell och det blir Nola igen :) Känns bra även om jag vet att jag kommer sakna "mitt" Ume-folk, fast å andra sidan saknar jag mitt Öviksfolk när jag är här ;P

Vikingen och jag utmanade oss själva igår med att inte prata om skolvärlden eller våra egna studier under vår umgängeskväll och vi lyckades...nästan :P En fyra - fem gånger slank det ur oss något men då stoppade den andre konversationen ;) Det är svårt med tanke på hur stor del av våra liv studierna faktiskt tar upp, det brukar som komma upp automatiskt och vanligtvis brukar vi diskutera diverse dilemman som vi kommer bli tvugna att hantera i skolvärlden :P

Jag funderar på att utmana mig själv att inte prata hockey under en hel dag...kanske ska satsa på en dag då jag kan isolera mig på rummet :P Fast det skulle innebära att jag inte får kolla hockeynyheterna heller...hm kanske får umgås en hel dag med någon som hatar hockey så att jag inte törs yttra mig :D Shit det här kan bli svårt alltså :P

Nu måste jag återgå till att läsa om hur barn ser sig själv eller nått...rätt intressant faktiskt så jag ska inte klaga men det går alltid så långsamt när jag ska läsa på engelska. Det är annat än mitt taltempo det ;D

Elins slutord: Har du bestämt dig för något är det bara du själv som kan sätta stopp för det //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback