Hockeyfri dag

Under min och Vikingens inte-ett-skvatt-skola-kväll så kom jag fram till att jag skulle utmana mig själv med en hockeyfri dag. Det låter inte som någon stor grej och nä det kanske det inte är heller. Men om jag i korthet beskriver några av de rutiner som aldrig lämnar mig kan jag säga som så att när jag vaknar på morgonen brukar jag fundera över 1. vilken dag det är 2. ifall det är hockey. Och så fort jag startat datorn inleder jag sessionen med att läsa nyheterna på startsidan (superstart) där det är tre "normala" nyhetssidor och tre hockeysidor. Gissa vilka som jag är mest intresserad av?

Imorse när jag startade datorn höll jag för halva skärmen tills jag skrivit in en annan adress än startsidan i webbläsaren. Jag ska erkänna att jag inte lyckats låta bli att tänka hockey, hur skulle det gå till som? Jag har också diskuterat att jag har hockeyfri dag vilket på ett sätt kan ses som ett övertramp. Och jag erkänner att jag diskuterat mitt hockeyintresse med en av mina grannar men till mitt försvar var det ikväll så jag ser det som ett mindre övertramp.

Inse hur frustrerande det var att sitta och försöka jobba på universitetet med Vikingen när de som satt vid bordet bredvid diskuterade hockey och framförallt när de nämnde Modo och Timrå!!! Ni kan fråga min kära vän hur jag reagerade.

Slutsats av detta experiment: hockeyfria dagar är inte som creme fraiche. Och för er som har missat det så är creme fraiche nyttigt för själen...tror jag :P Men imorgon är det hockey och med detta inlägg så fuskar jag med ungefär 15 min kvar av min hockeyfria dag men jag måste uppdatera mig innan jag går och lägger mig och nu är jag för trött för att klara en kvart till :P

Elins slutord: Allt som gillas är bra för själen :D //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback