Dålig ekvation

Varför lär vi inte dagens ungdomar att vara dumma mot andra? Varför lär vi dem inte att det är bättre att såra andra än att råka ut för saker själv? Varför lär vi dem inte att snälla människor ska utnyttjas till tusen? Varför, jag säger det igen VARFÖR lär vi inte dagens ungdomar att det bästa sättet att ta sig fram i världen är genom att trampa på andra? DÄRFÖR att de kan lära sig alla de där dumheterna själv, vårt ansvar ligger i att lära dem att man INTE GÖR SÅ!

Just nu har jag mer eller mindre ett tjog FANTASTISKA vänner som har det jobbigt på grund av någon annans jävla dumhet. Jag brukar undvika att svära i skrift men idag är måttet rågat. Det är så fruktansvärt orättvis att de här människorna ska lida av att de hjälpt andra, lida av att andra utnyttjat deras snällhet och goda tro!

Jag är så sjukt less på att folk utnyttjar andra och framförallt att de inte har tillräckligt samvete för att ens bry sig om att de kan såra någon genom sitt beteende! Det är så jäkla lätt att gnälla på andras sätt att vara och göra men har ni as där ute någonsin funderat på ert eget sätt att vara?!

För att få er att förstå det som irriterar mig så sjukt mycket just nu så tänkte jag dela med mig av en modifierad version av Liz Lochheads Men talk (googla den om ni vill läsa orginalet, tack för tipset Vikingen!)

I rabit rabbit rabbit

I tattle and titter

I prattle

I waffle and witter

You Talk. You Talk.


I Talk

About my trouble

Trivia 'n' Small Talk

I yap and I babble

You Talk. You Talk.

I yatter

I chatter


You like a Good Listener

I yap yap yap

Verbal Diarrhoea is my Disease

I spread rumours round me

Like Philadelphia Cream Cheese.

Oh

Bossy me Gossip

Girlish me Giggle

I natter, I nag

I niggle niggle niggle

You Talk.

YOU

Think First, Speak Later

You Talk.

Jag påstår inte att jag aldrig gnäller på andra men jag är väldigt kapabel att gnälla på mig själv också och lyssnar åtminstone till konstruktiv kritik! Rannsaka er själv om ni ska gnälla över andra och säg aldrig någonsin att någon får skylla sig själv för att denne är för snäll. Den sekunden du tänker den tanken kan du räkna dig själv till en av asen!

Ledsen för ett smått irriterat/argt inlägg men jag blir emellanåt less på att folk inte behandlas som de förtjänar. Med andra ord att snällt folk oftast får ta skiten medan svinen glider iväg på ett bananskal!

Elins slutord: Det må vara en klyscha, men behandla andra som du vill bli behandlad själv! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback