Säger mer än ord

Hockey nu. Tur det. 1-1 blev det för en stund sedan, Dick Axelsson som satte den. Lite jobbigt att Tjeckien satt en fem sekunder in i första men nu är Tre Kronor tillbaka. Alltså...inte för att vara sån men jag gillar inte riktigt 10ans reportrar. Med det menar jag inget illa men kom igen, vem eller vilka kan egentligen tävla mot Lehmann, Renberg, Härenstam och Fjäll? Inga om ni frågar mig. Nicklas Jihde kan vara rätt rolig, så långt kan jag sträcka mig. Anyways, från ett hockeyämne till ett annat. Syrran har snickrat ihop en pepparkaksform i form av en hockeyspelare - epic! Så ska ni få se bilder på vårt vackra pepparkakshus och där fick ni något att se fram emot ;)

I övrigt är jag allmänt less på plugget. Och DÄR satt Nicke Persson tvåan för Sverige!!! KUNG! Ja just plugget. Jo, jag brukar vara rätt schyst när det gäller attityder gentemot lärare eftersom jag själv kommer att stå där framme en dag så att säga. Men jag har verkligen försökt att ge våran nuvarande lärare en chans men idag bestämde jag mig för att inte anstränga mig längre. Ställer jag en fråga angående en uträkning som läraren gjort på tavlan, ja då förväntar jag mig att läraren ska försöka hjälpa mig förstå det jag uppenbarligen inte förstår. Nä istället går han i något slags försvarsläge och tjatar om att han inte har gjort fel och jag gör mitt bästa för att få honom att förstå att jag inte påstår det utan bara försöker förklara hur jag tänkte och varför jag inte förstår hans sätt. Jag kokade lagomt av ilska efter den konversationen. Han menade säkert inget illa men tycker inte om att det känns som att han nedvärderar oss studenter hela tiden. Kanske han gör rätt i vad vet jag. Nä nog om det nu fick jag ur mig irritationen iaf.


Meeen, bilder senare ikväll då kanske! Bjussar på en före-bild innan pepparkakorna gräddades, finns bara ett ord - EPIC! //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback