Känn lugnet

God jul på er alla där ute! Julafton är förbi men jag hoppas att resten av juldagarna blir lika härliga för er allihopa! I fredags blev det till att jobba fram till lunch, fara hem till en tokig liten vovve som blev überglad att se oss, slänga i oss lunch och packa in alla grejor i bilen för att sedan fara hem. Svosch sa det och så var det fredagskväll och hela familjen var samlad :)

Brorsan, med sitt insanea ögonmått, vann en gran från Holmen när han och pappa var på hockey = EN RIKTIG gran i år :D Det luktar wunderful i huset :) Fin som bara den! Pga. lill-valpen fick den tyvärr inte stå på sitt vanliga ställe men det blev bra iaf. Det bästa med där den brukar stå är att när man kommer ner på julaftonsmorgonen och öppnar köksdörren så möts man av en fin gran, nu blev det till att gå runt hörnet ;)

Vi var iväg till släkten på förmiddagen och åt julgröt och mumsigt fika, inte så ofta vi hinner se dem nu för tiden (främst jag och syrran som mest håller till i Ume) men alltid lika trevligt när vi väl träffas! "Nyaste" lill-kusin har jag inte sett sen förra julen så hon hade hunnit växa lite :P Sen blev det till att dra hem och racea med hästarna i djupsnön...

Jag kan säga som så att 60 cm hyfsat packade snö är ingen lätt match, inte ens för Bestis hehe Det blev endast 1½ varv på lägdan innan vi bestämde oss för att hålla oss till ridbanan :P Idag tog vi ut ponnierna och Bestis efter vägen för att trava av dem...jag och Bestis travade i rätt högt tempo och framför oss galopperade en brun ponny och bakom oss galopperade en vit ponny ;) Så vips dök en renflock upp på vägen och bakom kurvan stod en älg och stirrade på oss :P Vildmarkssafari haha

NU har jag varit duktig och läst ut den dumma ekonomistyrningsboken (ja ä inte bitter) och tänker därför belöna mig med att få se på BONES som jag fick i julklapp :D:D:D:D HEj på er, glöm inte Foppa-dokumentären och JVM-matchen mot Lettland imorgon! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback