Kål me läjter, if jo must

Småkronorna vann nattens träningsmatch mot Danmark, 8-0 blev det :) Danmark är kanske inte det tuffaste motståndet att möta heller för den delen, inte för att vara sån. Träningsmatch mot Kanada och sedan kör turneringen igång på riktigt :D Magiskt!

Igår blev det lång dag på universitetet. Satt från klockan halv nio till halv sju och skrev PM. Team work kallas det. Kom hem halv åtta och vid det laget var jag inte ens hungrig :P Det lustiga är att jag inte känner mig hungrig när jag är koncentrerad på något, framförallt inte om jag låter bli att titta på klockan. Som igår tittade jag på klockan i disträ och märkte knappt att den passerade fyra. Idag blir det lite läsning på förmiddagen och så jobb på eftermiddagen. Kalla mig knasig men jag tycker det känns kul att börjar jobba igen, inte alla som gillar lagerarbete men jag tycker om mitt jobb :) Hoppas att det blir till sommaren också. Nu har jag dessutom syrran som kollega :)

Vi gjorde knäck för någon dag sedan, blev magisk såklart ;) Knepet är tydligen att inte röra för ofta i kastrullen medan knäcken kokar. Det funkade och knäcken blev alldeles sådär lagom :P Vi kommer ha en hel väska med kakburkar med oss hem känns det som haha kan bero på att pepparkakorna tar rätt mycket plats :P

Läsa var det, bra idé! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback