Har ni sett nått så snyggt?

Dagen har ägnats åt bland annat en hel del plugg men framförallt magiskt pepparkaksbakande :D Syrran har gjort formar åt oss, vi är ju nämligen inte riktigt som alla andra. Det här med tradition kan vara fint, men det finaste är väl ändå att ha unika traditioner. Jag vet inte om ni haft äran att ta del av vårt magiska pepparkakshus för några år sedan men det var iaf EPIC! I år blev det ett fint litet hus i Modos färger och så ett helt hockeylag såklart :P

Vårt fina lilla hus, skapat med kärlek...och lite frustration :P

The heart of hockey, no words needed. Vill påpeka att vi inte är färdiga med våra pepparkakskreationer än ;P

Så blev det ett par nya vinterskor i veckan också eftersom mina enda icke-klackisar gick sönder förra vintern.

När vi var uppe i sådär 31 hockeyspelare kände vi att det var bäst att göra någon annan form :P

När vi bakade huset hade vi inte införskaffat något material till att göra formar så jag klippte ut figurer i hårdpapp...tanken var god men efter ett hjärta och en gubbe så gav jag upp och tog ett glas :P

Gubben blev lite...plufsig :P

Tre Kronor vann mot Ryssland idag, sweet! Ritola åkte på en otäcking och jag har läst rykten om att han kan ha fått en skridsko i armhålan eller något åt det hållet :S Hoppas han är okej. Imorgon är det match mot Finland, vinner vi eller tar minst en poäng så vinner vi Channel One Cup för första gången sedan 1998!!! Det vore inte fel :) Apropå hockey så är det snart jul :S Ja det är väl inte så relaterat till varandra i er värld men i min är det så. Hoppas på att det blir till att gå på hockey 28:e men det ser vi väl. Over and out //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback