Ganska bra ain't good enough

En prommis längs blåbärsvägen fick det blir idag när vi bestämde oss för att titta runt lite på julmarknaden på Gammlia. Nyttigt med motion både för oss och för hunden. Nu lyssnar vi på hockey vilket jag inte tänker kommentera något för tillfället. Bara för er skull ska jag dela med mig av några vanligt förekommande slags konversationer mellan mig och syster.

Jag - Åh nej, missade vi småhästarna...nämen där är de ju!" (En är-du-seriös-blick bränner hål på min tinning)
Syrran - Elin, vad sa jag alldeles nyss? Jo jag sa titta där är hästarna. Du lyssnar aldrig på mig (märk den gnälliga rösten dränkt i ironi)
Jag - Jaha...men jag hörde inte att du sa något. Jag trodde du pratade med någon annan. (svaret svävar av sig själv)
Syrran - Säkert, vem skulle jag prata med då?
Jag - Jamen...Gin såklart...

"Du-lyssnar-aldrig-på-vad-jag-säger"-repliken börjar bli utnött som interskämt men haha nä den är fortfarande lika rolig. Ja just, internskämt...ni fattar alltså inte vad som skulle kunna vara så kul med det. Synd. För er alltså ;)

Har i veckan insett att jag säger saker utan att vara medveten om det. Senast igår frågade en kursare mig vad jag menade med "vi har fått veta...". Jag hade tydligen sagt det utan att avsluta meningen. Jag visste inte ens att jag hade sagt det. Men när tre personer hört mig säga det så viker jag mig :P Samma sak hände igår när syrran kläckte ur sig något och jag säger "ursäkta?" och hon svarar "ja titta inte på mig, det var du som sa det". Ja...haha

Hockeyn går åt helvete men jaja vi kan fortfarande reda ut det, Heja Modo! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback