Förbaskat också

Jaha nu är tentan skriven i alla fall. Gick med 1½ timme kvar av skrivtiden. Vet om massa fel jag gjort, men hoppas att det jag gjort rätt ska rädda mig...med det sagt glömmer vi tentan och går på HELG! Ikväll är det ajdål-final, den sista ever. Det är nice. Så är det hockey TWICE i helgen :D Det är också nice, väldigt nice. Jag har nämligen kommit fram till att hockey är som balsam för själen. Vänta så ska jag förklara.

Så här är det. Hockeyn, läs Modo, påverkar mitt humör ganska mycket. Att jag då säger att hockey är som balsam för själen kan verka konstigt. Motgångar känns kanske inte som balsam. Men det är de också. Både motgångar och framgångar är balsam för själen. Motgångarna är mina, men ändå inte min. Jag kan inte påverka dem och därför är det lättare att distansera sig till dem jämfört med mina personliga motgångar. Sedan när det gäller framgångarna är det lättare att njuta av än min egna eventuella framgång. Jag blir som mer glad för andras framgång än min egen, dubbel glädje är delad glädje liksom :)

Gin tycker det är konstigt att hon först fick vara själv och sedan att jag kommer hem utan Karin. Men hon verkar rätt nöjd nu ändå där hon ligger och sover under bordet. Nä nu ska jag lyssna på some good music och bara vara! Btw, Modo Hockey je najlepš! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback