Sweet

Eftersom jag inte är hemma i Ume under sommaren så går jag in på "Mina sidor" på Bostaden för att plocka fram mina aviuppgifter när det är dags att betala hyran. När jag gjorde det i slutet av juli (har 2 hyresfria månader, yey för att bo i studentrum) blev jag fundersam då det stod att jag skulle betala 40 kr mindre än vad jag normalt gör. Jag bestämde mig för att betala in det jag alltid betalar in, för säkerhetens skull.

Så blev det dags att lägga in septembers hyra och gissa om jag blev förvånad när "Mina sidor" sa att jag ska betala 160 mindre än min hyressumma...hm. Jag gjorde det enda rätta och slängde iväg ett mail till Bostaden. Idag fick jag svar och tänk det visar sig att de har sänkt (!) hyran med 40 kronor sedan 1 april.

Innan jag reder ut detta trassel för att ni ska förstå måste jag tala om att de höjde min hyra med ca 100 spänn från och med 1 april i år. Men nu har de alltså beslutat att sänka den med 40 kronor vilket innebär att jag "får tillbaka" (snarare inte behöver betala full hyra nu) 80 kronor för april och majs hyror samt att jag betalade 40 kronor för mycket förra månaden. Hur nöjd känner jag mig över att betala 160 (eg. 120) kronor lägre hyra den här månaden? Ganska supernöjd om jag ska vara ärlig :P

Klass 1 varning i Västernorrland, Västerbotten och Jämtland...lokala skurar ska kunna ställa till det och det tror jag på med tanke på hur det regnar :S Well sist men inte minst kan jag tala om för er som inte lärt er det än att Youtube är en musikguldgruva full av skatter haha oj så pretantiöst det lät :P Anyway back to work! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback