Music

Fred your driving me crazy. Nä men det är det som sjungs i mina öron just nu. Jag har just fått en uppenbarelse kring hur svårt det är att kategorisera musik efter känslotillstånd. Eftersom Spotify har blive som den är så har jag börjat använda Grooveshark mer och ja då tänkte jag att jag skulle göra nya spellistor utifrån det just nämnda, olika känslotillstånd. Ja just. Det var inte så lätt som jag tänkt mig.

Jag började för ganska länge sedan men nu ikväll kände jag för att "sortera" lite. Mhm...jag har en spellista som heter "Happy-mix" och när jag nu lyssnat igenom den har jag cirka tre låtar kvar. Jag har nämligen bestämt mig för att den listan bara får innehålla låtar med en lite sprallig melodi för sånt är bra när man är glad. Så har jag en hel del hmm egoboost låtar inlagda eller som jag just nu kallar dem "jädrar-anamma-in-your-face-lista". Det är låtar som har mycket attityd i sig.

När jag är glad lyssnar jag gärna på låtar med "tryck" i eller ja som man riktigt kan skrika till men är det här en låt som borde ligga i happy-mix...? Eller hör den hemma i jädrar-anamma där den ligger nu? Hmm...


Jag insåg just en lustig sak. Det här är ungefär som att sätta betyg eller jag tänkter nästan likadant i alla fall. Vad finns det för kriterier för att en låt ska hamna i happy-mix? Vad gör att den här låten inte hör till happy men till jädrar-anamma och väger vissa faktorer in mer än andra? Haha ja what to say.

Modo förlorade mot SSK. Damn men men förhoppningsvis vinner vi mot SAIK. Over and out //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback