Det är inte lätt att hänga med

Tur att jag har min privata mobilinstruktör :P Nya mobilen kom nämligen idag och ja jag lär mig sakta men säkert. Egentligen är det inte så svårt bara man tänker lite logiskt men det är ju lättare att någon annan tänker åt en och talar om vad man ska göra ;) Syrran har ju faktiskt en Samsung så hon har ju koll utan att behöva fundera :P

Touchen är än så länge en utmaning men jag tycker att jag blir bättre och bättre för varje minut. Nu har vi suttit och lekt med röstaktiveringen, främst att be telefonen skriva ett meddelande. Haha det är helt fantastiskt kul, eftersom svenska inte finns som språk blir det såklart engelska. Kanske ska testa skriva något på spanska :P

I alla fall så skulle jag skriva följande meddelande bara för att testa: I would like to call Karin Egnor. Det resulterade i att telefonen skrev: I would like to call being ignored. Hahahaha ja det ligger minsann något i det här med att bli egnorerad som vi brukar säga hemmavid ;D

Däremot gick det utmärkt att skriva Peter Forsberg (Pitär Fååårsbööörg som jag så fint sa) is the greatest hockeyplayer ever, eller Markus Naslund (Maarkass Naaaslond) is the best hahaha jag testade även att skriva IKEA (aj-ki-aaa) och jag säger då det, att titta på tv-serier lär en hur man ska säga svenska ord på engelska för att röstaktiva telefoner ska skriva rätt hohooo

Oroa er inte, jag ska inte leka sönder min mobil men jag måste väl få utforska den lite så säg :P Ja just, Sedin twins blev "sig p n tweens"...antar att jag har lite kvar att lära :D Nu ska jag göra klart min fotobok, bara fyra sidor kvar!!! Oj vad det kommer bli bra! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback