Där satt den

Dagens har ägnats åt att 1. dumpa lite packning i Ume (egentligen kom "kolla att lägenhetshuset inte brunnit ner" först :P) 2. Cruisa runt på Biltema 3. Mat 4. Stora Nolia 5. En till sväng till Ersboda 6. Vidare mot Västernorrland 7. Mer mat 8. Fotning av första uppsittningen på 2åriga stoet 9. tjitt chattat med Vikingen (här insåg jag att jag hade alldeles för mycket att säga eftersom det var alldeles för länge sedan jag pratade med henne :P) 10. Äta lite till och sätta mig här för att uppdatera er. Klockan 21 blir det Hawaii five-0 men innan dess tänkte jag berätta lite för er om mat på resande fot.

Det här med att hinna med att göra ärenden i stan och även se till att stoppa i sig någon slags mat är för vissa en utmaning. Inte för mig och min familj, för vi är smarta ;) Varför åka till något matställe och köa en massa och dessutom betala massa för ett vettigt mål? Istället åker man till en matbutik och fixar lite bil-picknick-mat!



Som ett exempel så köpte vi idag potatissallad, limpa och köttbullar samt något att dricka. Vips så har man matiga mackor som blir ruskigt prisvärda. Eller som när vi var på ispremiären, då köpte vi en liter yoghurt, mackor, mjukost på tub och hmm jag kommer inte ihåg just nu men min poäng är att det går att få mycket mat för pengarna även på resande fot om man bara vill använda fantasin lite.

Så är det! Det var dagens visdomsord, tack för mig :P //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback