Prao, APU, VFU...

Jag har aldrig hajat varför man i grundskolan sa prao eller praktik till ja...praktiken. Det är väl i sig inte svårt att haja utan det som gör mig förvirrad är att man sedan väljer att kalla det APU (arbetsplatsförlagd utbildning) på gymnasiet och VFU (verksamhetsförlagd utbildning) på universitetet. Praktik fungerar helt kanoners tycker jag!

Jag har haft min första praktikdag idag och jag fick en bra start. I eftermiddag har jag jobbat med att planera inför onsdagen och jag säger då det, när blev jag "ur planeringsform"? Var i och för sig ett år sedan jag hade praktik senast och ungefär ett halvår sedan jag hade didaktik på svenskan. Men bara jag kommer igång så rullar det på :)

På fredag ska vi på hockey :D Hoppas Modo gör lika många mål som sist ;) Och hoppas att de gör massa mål i matchen mot Örebro på onsdag! Heja Modo säger jag bara! Nu ska jag slänga omkull mig innan jag somnar där jag sitter ;) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback