Hockey berör

Right now: 2-0 Modo - Mora...wtf?! Jag hade visst missat ett mål hahaha TRE-NOLL!!! Men gött! Eh ja, så står det....MÅÅÅÅL, damn nu har det lossnat! Sweet! Det jag tänkte fortsätta med var att det i matchen SSK-Rögle för närvarande står 1-1 vilket är bra, helst ska Rögle förlora i förlängning så att SSK inte ligger kvar på samma poäng som oss men huvudsaken att vi vinner och att Rögle inte vinner i ordinarie matchtid! Utan att ta ut segern i förskott, är det detta som kallas ketchupprincipen? ;)

Jag har varit lite dålig på att blogga de senaste dagarna, blir lätt så när jag är hemma i skogen. Imorgon börjar praktiken så vi får väl se hur mycket bloggande det blir. Jag ska försöka kika in och plita ner några av mina knasiga funderingar lite nu och då i alla fall. Oj nära 5-0. Hoppas vi vinner med 7-0 ;D

Apropå att vinna stort. Ifjol vann vi med 8-0 mot LHC och på löpsedeln (som sitter uppe i mitt rum) står det att vi var "endast en poäng från slutspelsplats". I Umeå har jag en löpsedel från en seger mot HV i slutet av årets säsong. Även där en kanonseger, men gissa vad det står under bilden? "Bara en poäng från slutspelsplats". Ser ni ett mönster? Två år i rad, kanske till och med tre (jag har förträngt första säsongen på 00-talet som vi missade slutspel) har vi varit vääääldigt nära på upploppet, men det har inte gått. Jag föreslår att vi inte gör om det nästa år ;)

Två matcher kvar av kvalserien efter ikväll. Vi måste vinna, vi ska vinna! Örebro och sedan SSK. MEN WHAT?! Nu står det 5-0 hahaha fantastiskt :D Hoppas vi fortsätter i samma stil resten av matchen. Ingen mår dåligt av att vi vinner med tvåsiffrigt :) Möjligtvis Mora men deras chans till ett elitseriekontrakt är redan borta va? Olika målskyttar på alla fem mål också ifall jag hänger med :) Bra att många över upp målskyttet i kvällens match så att de vet vad de ska göra mot Örebro och Södertälje! Damn, vi skulle ha varit på den här matchen egentligen! Haha well jag njuter ganska bra av den hemifrån också!

Nu måste jag packa iordning sakerna så att jag är reda att åka när folket kommer hem! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback