Helgen är kommen

Fredag idag och först och främst, med risk att jag blir tjatig, måste jag påpeka hur snabbt de två första praktikveckorna gått :O AAAAAJ! Jag har nog en muskelknut för mycket i mina axlar...kul för lillebror men inte för mig :S Ikväll drar vi vidare upp till Ume en sväng :) Blir till att se till att byggnaden står kvar och så medan Vikingen och syrran är på Jeff Dunham så ska vi andra njuta av fredagskvällen, får se vad vi hittar på men vi kommer garanterat ha en trevlig kväll :)

Nä men kanske bäst att packa kappsäcken innan det börjar dra ihop sig. Just det var ju det här med hockeyn också. FBK tog sitt nionde SM-guld (sitt fjärde under 00-talet) och ja det blir för mig, som inte är FBK-fan, ett i mängden och så mycket bättre än om SAIK hade tagit det. Dock resonerar jag så här: jag tänker inte vara skadeglad för att SAIK förlorade guldet för jag minns alltför väl hur det kändes när vi förlorade mot BIF 1999 :( Inte bra. Däremot tänker jag inte tycka synd om dem heller. Vissa kanske tycker att jag "borde" heja på norrlandslagen främst men Modo är, som jag kanske nämnt, den enda norrlandsklubb som har fler än ett SM-guld och innan vi utökat med några till tycker jag de andra i norr kan ta det lite lugnt ;) Så måste jag väl säga grattis till alla FBKare för jag vet att det inte bara är "ett guld i mängden för er"!

Så är det! //Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Brynäs IF (Gävle) = 12 SM-guld

2011-04-15 @ 14:58:42
Postat av: Elin

No no no Brynäs räknas minsann inte till Norrland. Den norra halvan av Sverige är Norrland, med andra ord från Sundsvall och norröver :P

2011-04-15 @ 15:04:23
URL: http://elinegnor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback