Första april

Jag hatar första april. Hatar är ett starkt verb. Kanske ogillar passar bättre. Nä jag håller nog fast vid hatar. Jag HATAR verkligen första april eller kanske snarare skämten som följer med i paketet...usch säger jag bara. Jag kan tycka att det kan vara småkul med tidiningarnas skämt för de är inte riktad till någon personligen.

Gissar att ÖAs påstående om att det ska vara en gigantisk konsert i Kempehallen innan den rivs är ett stort skämt...och ett ganska dåligt sådant. Fast det känns troligare att det kan lura någon än det skämtet för några år sedan när de påstod att det nu fanns ett program för att skapa en film från ett tillfälle utifrån ett kort som tagits då. Det var lågvattenmärkt.

Det här med att byta födelsedatum på fejjan i hopp om att lura någon känns trist. Folk vill vara snälla och visa att de bryr sig och så får de en "in your face" tillbaka. Nä det värsta jag gjort idag är att lura hästen att jag hade godsaker med mig för att hon inte skulle aprilskämta mig genom att springa iväg och ge mig extra motion. Det var befogat. Det gör jag dessutom året om när hon är på sådant humör ;)

Ja till april, nej till aprilskämt! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback