Djur och natur

Igår såg jag, för första gången i mitt liv, en grävling IRL! Två till och med :D På väg hem från Umeå inatt/imorse beroende på hur man ser det (kring 00-01) någonstans kring Flärke så sprang det först en grävling över vägen och sedan en till. Ja okej ni har nog fattat det vid det här laget :P Jag må vara uppvuxen i skogen men jag tycker ändå det är lite coolt att ha sett grävlingar på riktigt :D

Apropå djur så såg vi även idag en av de söta ekorrarna som bor borta vid ån när vi var ute och red. Det brukar vara minst två och det är så skojigt för när man kommer ridandes så skuttar de upp i ett träd och sitter blixtstilla som en staty. Söta små djur. Har dragit igång en utredning angående hur de bor...det hela började förra helgen och nu när jag tänker efter så kanske jag har berättat det förut. I alla fall har jag inte kommit fram till något bra svar på den frågan än. Så är det någon ekorrexpert därute får ni gärna dela med er av er kunskap :P

Nu ska jag ut och ta lite mer luft och sedan blir det Kung Fu Panda för hela slanten, äntligen kommer jag kunna skratta åt delar av den tillsammans med mina syskon istället för att garva åt bilder i mitt huvud ;) //elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback