Röstat och klart :D

Jag röstade i mitt först riksdagsval ever igår! Japp, det blev en förtidsröst och det verkar som att folk mår väldigt bra av att rösta och jag måste säga att det samma gäller mig. Jag mår numera extra bra för att jag kan säga högt till de irriterande politikerna på radio och tv som försöker smöra att HA det är försent jag har redan röstat!

Missförstå mig rätt jag tycker det är jättebra att vara med och påverka, just därför röstade jag annars hade jag lika gärna kunnat låta bli. Men det är viktigt att åtminstone försöka bry sig en gång vart fjärde år och nu kan jag skryta med att jag gjort det :P Egentligen bryr jag mig inte om att ni vet vad jag röstat på men för att slippa en dryg diskussion (eftersom jag efter det här inlägget räknar valet som avslutat för min del) kan jag säga som så att jag röstade och inte var det en blank röst, heller inte på miljöpartiet som kommer förstöra för alla landsortsbor om de vinner valet. Jag gissar på att vi kommer byta regering i år, men jag har ju haft fel förut säg.

Nog om valet, imorgon är det hockey i Fjällräven Arena och oj vad jag önskar att jag kunde vara där! Invasion ståplats i matchen mot Djurgården som startar 18.30 jag vill, jag vill, jag vill! Men men jag får njuta av stämningen över radion istället...bäst att ni som är där hejar ordentligt, det kommer i alla fall jag göra på distans :P

Dagens schema är rätt öppet. Jag ska försöka läsa klart Ungdomsspråk av Ulla-Britt Kotsinas, en rätt spännande bok...lite trög emellanåt men så ska det vara när man pluggar haha Jag känner på mig att den här helgen kommer bli rätt fin :) Igår kväll sjöng jag med när Black Eyed Peas sjöng "tonights gonna be a good night" på spotify och jag kände riktigt hur det stämde, och där fick jag rätt iaf :D

Hoppas ni får en fin helg också! Elins slutord: Vad spelar det för roll om det regnar ute om solen lyser i ditt sinne? ;D //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback