På Berghem med Aaadaaaa :)

Gårdagen var mycket angenäm (ett ord som dagens gymnasieelever inte förstår...känner mig gammal) och Claes Smiths alias Sara Lunds föreläsning Kvinnor, män och alla vi andra var GRYMT bra! Tänk om vi fick ha sådana föreläsare på utbildningen varje dag! Ett av många bra uttalanden under föreläsningen var när hon sa att det handlar inte om vad som är onormalt utan om vad vi själva är ovan! Vis människa och fruktansvärt rolig dessutom!

Efter föreläsningen susade jag iväg mot Berghem till Ada som blev besviken när hon märkte att det inte var Sara som kom men efter en stund nöjde hon sig med mig :P Så när Sara cyklat som vinden för att handla efter skolan så bjöds jag på mumsiga plättar med gudomlig sylt :D Måste säga att hundpassning är lyxigare än vad jag förtjänar ;P Filmkväll blev det också, Filmatiseringen av Terry Pratchetts Going Postal, grymt rolig och jag vill ha en egen Pump, gärna nr 19 ;D Kom hem kring halv tolv och slocknade nöjd efter att sett att vi fått ny barnspärrsknapp på spisen och ny termostat i kylen ;P

Just, kylskåpsmannen hade en sjukt trevlig röst så det var nog bra att jag var borta och inte träffade honom så första intrycket inte förstördes :P Dock hade han inte vridit upp nya termostaten på högre än vad den gamla stod på (minimum kyla) men nu märks det iaf att minimum är minimum för mitt smör var väldigt tinat imorse men nu har jag vridit upp den :)

Är hundvakt idag också och har kommit fram att det är lättare att fokusera mig på plugget här, förmodligen mest för att jag har alla mina saker hemma på Gluntens så jag kan inte få för mig att jag vill göra något annat ;) Tvn står dock på men jag har inte frestats det minsta att ens byta kanal :P

Ada är en ängel och la sig just på min fot :) Ikväll är det hockey!!! :D Så hundpassning igen, myyys och imorgon ska jag minsann komma ihåg att ta med min hemlis som jag glömde idag....hehe

Nä nu ska jag skriva den sista halva sidan sen är jag uppe i minimum antalet sidor och då kan jag känna mig nöjd för idag med den här tentan :)

Elins slutord: Fyrfotingar är människans bästa vän, de säger aldrig att din tröja är ful ;) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback