Nu börjar allvaret

Från att i onsdags ha pluggstrejkat så läste jag klart det som skulle läsas i litteratursociologin och nu på morgonen har jag tagit mig igenom språksociologin, som är mycket intressantare, så jag känner mig riktigt duktig :P

Välkomstmässa på Umu idag och såklart att jag ska dit även om jag inte är ny. Gratis är gott, speciellt när man är student ;) Har lektion 13-16...känner mig inte så peppad men jag hoppas att det blir ett trevligare pass än vad jag förväntar mig.

Modo förlorade mot Timrå igår. Idag hade Expressen, eller om det var Aftonbladet, skrivit att TIK toppar försäsongstabellen och Modo ligger sist. Självklart valde jag att kritiskt granska denna tabell och 1. Ja Timrå har vunnit alla sina hittills spelade matcher men kom igen de har spelat fem. 2. Linköping har spelat 7 matcher och vunnit 2 på ordinare speltid och två på övertid. Fine de har vunnit fler matcher än oss men de har även spelat fler. Vem vet vi kanske vinner våra två nästa och helt plötsligt är det LHC som borde grina.

Det jag ville komma fram till ovan är det faktum att försäsongstabellen inte säger speciellt mycket enligt mig, vi ska minsann visa Sverige när det blir dags för de "riktiga" matcherna. Btw det är 2 september idag vilket innebär att det är 2 veckor kvar till Elitseriepremiären för Modo :D Dock är jag fortfarande sur över att Tv4 sänder FHC-TIK, dålig stil alltså!

Over and out! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback