Let's get lost

Vet inte riktigt vad kvinnan på Spotify sjunger om, men låten är bra och det lät just som att hon sjöng Let's get lost vilket passar mig väldigt fint just nu. Eller egentligen imorgon. Vad jag snackar om? Vårat grupparbete, in other words fem frågor som har med intersektionalitet (?) att göra, som är minst sagt förvirrande. Frågorna i sig är nog vettiga och poängen med dem men problemet uppstår när läraren inte riktigt är tydlig med varken instruktioner eller syftet med det hela...det positiva med det hela är att vi lär oss hur vi inte ska göra då det gäller den didaktiska biten i alla fall. Blir lätt som ovan när professorer som är väldigt förtjust i sina ämnen ska försöka undervisa.

Monday morning är en sån skön låt! Det är en av många låtar som får den där goa känslan att vakna till och det är som svårt att inte bli på lite bättre humör :) Imorgon är det lite plugg och mycket hockey som gäller ;) Egentligen är det väl procentuellt mer plugg men hockeyn har högre värde :P På tal om procent, hur går det egentligen med riksdagsvalet...? Bäst jag kollar upp det men för någon timme sen verkade de inte ha bestämt sig än. Vet iaf att SD inte lyckades knipa några mandat i Övik vilket alltid är en liten tröst. Tror faktiskt att jag hellre ser att Alliansen får majoritet än att SD blir vågmästare. Märk väl att jag inte hade någon direkt aning om de ordens innebörd för en vecka sedan. Men nu vet jag och det tackar vi Google och Ida för ;D

Storstädade rummet igår så det är väldigt fint här idag och snart är bokföringen hösten 2008 - hösten 2010 blivit nedtecknad så snart vet jag hur mycket pengar som försvunnit sen jag började plugga i Ume. Även om jag tycker mina summor är stora pengar vet jag att andra gör av med mkt mer och jag kan dessutom glädjas med att jag klarar mig på studiebidraget och därmed slipper betala av studielån i all evighet, I rock :D Haha nä skämtåsido nu ska vi inte vara ego men det är en väldigt skön tanke.

Nu är det dags för mig att däcka så jag ids kliva upp imorrn bitti :P Måste bara påpeka att jag är något besviken på Idol för många av mina favoriter misslyckades men jag tror de flesta av dem gick vidare i alla fall. Jo så tror jag att jag såg en elev från praktiken på universitetet idag. Det är otroligt va de små barnen växer upp fort, haha märk väl att det var 2or och 3or jag hade på praktiken :P

Elins slutord: Sverige är som en frys...haha jag orkar inte förklara ikväll, godnatt! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback