Den långa stubinen har snart brunnit upp

Det är ingen hemlighet att jag 1. har hyfsat lång stubin 2. exploderar rätt ordentligt när stubinen brunnit upp. Jag tycker det är onödigt att bråka i onödan men jag är väldigt nära att explodera nu. Nej det handlar inte om Timrå-tröjan som hänger i fönstret mittemot, kom fram till att den stackaren kommer bleka sin fula tröja (kanske det som är meningen) så jag tänker verkligen inte skaffa en vacker Modo-tröja och utsätta den för något sådant genom att hänga den i fönstret...även om jag är rätt sugen på att visa vart jag står ;)

Okej tillbaka till det tänkta ämnet: jag höll imorse på att explodera när jag kom in i det nergrisade köket! Kan säga att jag fortfarande är förbannad och risken, eller chansen, att det eskalerar under dagen är rätt stor. Jag hanterade det oerhört moget genom att sätta upp en lapp ovanför varje spis där jag skrivit "Din mamma bor inte här så städa upp efter dig själv FFS!" (på engelska såklart)...ja jag räknar det som ett moget beteende efter att i flera veckor, tillsammans med andra kämpar i korridoren, försökt få vissa grisar att förstå vad städa betyder.

Den som nu läser och tänker att "men vadå sånt får man ta då man bor i korridor" kan gärna ringa mig så ska jag tala om för er varför man inte ska ta sånt! Förresten det kan jag lika gärna göra här:
1. Det står i våra kontrakt att vi ansvarar för att städa gemensamma ytor
2. Att vara student är ingen ursäkt för att grisa ner
3. Att inte städa innebär bland annat skadeinsekter (vilket vi upplevt 2 ggr) och nu verkar det som att även mögel letat sig till vårt kök!

Om ni som var på väg att ringa mig inte ändrat uppfattning nu så tycker jag synd om er och era mammor för den delen! Nu ska jag försöka skaka av mig ilskan, cykla och handla och sedan ladda inför det enda som kan rädda min dag: hockeyn!

//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback