Cyklar i regnet

Det är söndag (om ni missat det) på SVT visas tv-puckens final (vilken Ångermanland inte nådde) och i Umeå regnar det (om man verkligen kan kalla det här regn). Svar ja, jag har en förkärlek för parenteser idag (vem har inte det?) och jag lyckades bli blöt (även om jag ogärna kallar det regn) på den lilla biten till biblioteket och tillbaka.

Nä nu ska jag spara några parenteser för framtida användning. Jag cyklade till biblioteket, om ni inte förstod det av ovan, för att lämna tillbaka sådär 9 böcker vars lånedatum gått ut. Nemas problemas tänkte jag för det är mer dis än regn ute och jag är faktiskt inte gjord av socker. Vad kan egentligen gå fel, kanske ni undrar? Okej det ska jag tala om för er:
1. Cykelsadeln är blöt för även om jag fått ett sadelskydd av min sambo så glömmer jag bort att stoppa det på sadeln...
2. För att få en torr sadel offrade jag mina fingervantar --> omysiga blöta vantar
3. Vad hjälper mössan på huvudet när det är motvind och allt regn/dis hamnar i ögonen?
4. Lämnade såklart allt utom böcker, nyckel och mobil hemma = inget lånekort så de böcker jag skulle hämta ut står kvar på hyllan.

Trots det är jag dock nöjd över att:
1. Ha lämnat böckerna
2. Ha fått mig en motionstur
3. Ha fått mig lite frisk luft
4. Jag är hemma

plus/minus=noll med andra ord :P Jag vet något som kommer väga upp plus-sidan i alla fall och det är vinst mot Luleå i årets sista försäsongsmatch! Genrep, nu gäller det och på torsdag smäller det! :D

Nu ska jag läsa lite...kalla det vad fan du vill, alltså boken heter så ;P Orkar inte kursivera det för även svensklärare (speciellt blivande) är felbara gott folk :)

Elins slutord: Det är nyttigt att göra sånt som man inte vill ibland (som att rösta eller att cykla i dis, same different) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback