Så är det

Jag lyckas idag, av okänd anledning, med att upprepa "så är det" efter allt jag säger. Hm mysterium. Kan bero på att jag är i nada-fasen av tentaskrivandet right now. Ja, att jag blandar svenska och engelska är en protest mot didaktiktentamen. Var glad att jag inte tar till typ och liksom istället :P Jag konstaterade i alla fall nyss på facebook att:
"Att skriva hemtentamen är precis som att fylla en hötork med hö. Först går det segt, sedan säger det *tjoff* och det känns som att arbetet ska vara klart på no-time men efter det händer nada...svårt att gissa vart jag befinner mig?"
Jag anar att alla som någonsin tagit in hö och även upplevt att skriva en hemtentamen känner igen sig.

Nu över till lite roligare saker. Vår värd var och knackade på för några minuter sen. Återigen handlade det om att vi måste hålla våra korridorer tomma pga säkerhetsrisker in case of a fire så att säga. Men det var inte det som gjorde mig lite glad. Alltid när han är i korridoren blir det automatiskt att vi byter några ord om hockey och idag talade jag om för honom att jag inte gillar att det bor en Timråit i 7an :P Nu är alltså en utredning startad så nästa gång jag träffar Tommy kanske jag får veta vad det är för någon smutsig själ som bor i grannhuset ;D

Derby ikväll, jag tror att Modo vinner med 3-2. Eftersom vi spelar borta kommer det alltså efter 60 min spelade stå 2-3 på tavlan och jag kommer skrika trots att jag inte har någon röst :D

Elins slutord: Samhället borde vara skyldiga att leverera nödpaket till alla förkylda innehållandes nyponsoppa och mängder glass och just extra nässpray så det inte blir kris //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback