Laddar för jul

Igår fick jag för mig att det var dags att förbereda mig för julen både planeringsmässigt och mentalt. Hey, kom inte och gnäll på att jag är lite tidig när butikerna haft julskyltat sen i september! Det är faktiskt mindre än en månad kvar till första advent och då får man faktiskt börja tänka jul :D Första julklappen är till och med inhandlad ;P

Jag kommer ihåg för sådär 7-8 år sedan när jag och mina syskon gjorde en julplanering så att vi skulle hinna med allt. På planeringen listade vi husets alla rum (till och med möblemang) så att vi inte behövde göra all städning på en och samma gång. Bakningen är såklart viktig att få in i schemat också :D Kommer inte ihåg hur duktiga vi var på att följa planen men vi hade åtminstone framförhållning ;P Fast vi planerar nog fortfarande inför julen, kanske inte så detaljerat som möblemang dock ;P

Jag har inte börjat planera alltför allvarligt än. Gjort en julspellista på Spotify. Köpt första julklappen som sagt. Börjat fundera på vilka kläder jag vill ha hem för jul- och nyårsfirande (så lite som möjligt och då måste man tänka över sina val). Hm ja annars har jag nog inte kommit så långt i planerna :P

Jag skyller på kurslitteraturen som stjäl av min julförberedelsetid ;P Nä nu laddar vi för Karjala på torsdag mina vänner! Just, Zuccarello gjorde hattrick i gårdagens (nattens?) match och Omark satte dit fem mål eller nått sånt. Undrar om Rangers och Oilers önskade att de haft dem i sina matcher istället :P Åtminstone Rangers förlorade ju sin, tji fick de! Nä jag är inte alls partisk ;)

Elins slutord: Det finns inget som heter objektivitet i en subjektiv värld //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback