Dumma vädergudar :(

Bör nog börja med att tala om att jag inte sitter och önskar mig snökaos som orsakar massa olyckor, däremot tycker jag att vädergudarna är väldigt orättvisa just nu. Logiskt sett så får Norrland sin snö först och vi får också mest snö. Så vart är våran snö nu?! Är det ekonomisk kris i snölandet och de tänkte att eftersom stackarna i södra Sverige aldrig får samma mängd snö som oss så är det inte mer än rättvist att de får förtur när det är brist?!

Här är gräset fortfarande grönt och den snö som ligger kvar räknar jag inte ens som snö :( Orättvist är vad det är. Som sagt önskar jag mig inte oväder men jag tycker att vi borde få vår välförtjänta del av snön!



Idag har vi avslutat språkdelen av moment 2 på svenska 5 och ja vad ska jag säga...det känns smått meningslöst med ett delmoment som inte examineras. Fast så ska man ju inte tänka för allt vi gör ger oss ny kunskap...eller nått. Med tanke på att jag inte vill att mina framtida elever ska känna att allting måste ha en väldigt konkret examination i form av exempelvis tenta så kanske jag borde försöka att undvika det tankesättet själv ;)

Elins slutord: Hur kan vi vara rättvis i en värld där rättvisa inte är definierbart? //Elin

Kommentarer
Postat av: Cissi

usch för snö! :(

2010-11-09 @ 16:47:07
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: MOLLY

Hejjsan!

Allting bra med dig? (:

Kommentera gärna min blogg och säg vad du tycker om när jag sjunger för er läsare! (;

KRAM

2010-11-09 @ 17:21:29
URL: http://mozzans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback