Det går framåt

Har ni någonsin funderat på att kartlägga er själva? Vad menar hon nu tänker ni säkert. Det ska jag minsann förklara för er. Jo om vi säger så här, jag har en teori om mig själv. Den teorin säger att jag jobbar bäst mellan 8-10 på morgonen, blir intellektuellt handikappade mellan 15-18 och får ofta snilleblixtar efter 21 på kvällarna. Något annat som min teori antyder är att jag skulle tänka bäst när jag gått och lagt mig fram till att jag somnar.

Där har ni en hyfsad kartläggning av mig. Varför gör jag då inte en plan för det jag ska hinna under dagen? Varför kliver jag inte upp tidigt och sätter igång med plugget på en gång när jag vet att jag jobbar bäst på morgonen? Jag kan fortsätta med massa fler frågor men jag tror ett övergripande svar kan vara mer intressant.

Jag är en rutinmänniska. Jag mår bäst när jag ser till att planera mina veckor och en del skulle kanske kalla mig kontrollfreak. Det gör jag själv ibland också, men i positiv mening ;P Kanske är det så att jag drar mig för att planera mer än vad jag redan gör och därför tar jag inte vara på den vetskap min kartläggning ger.

Idag har jag i alla fall jobbat duktigt på morgonen. Känns som att jag börjar få en struktur på tentan och det här ska nog gå vägen. Förkylningen stör inte lika mycket idag vilket jag är glad över, kanske var det ingefäran som gjorde susen :P Jaha, tittade just på klockan och insåg att jag kommit in i en hjärndöd fas. Får ta tag i livet efter lunch kanske, man ska ju vila mycket när man är sjuk så det är befogat ;)

Elins slutord: Fråga inte varför du gör det du gör, fråga varför du inte gör något annat //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback