Allt är relativt

När man läser på universitet så lär man sig att gå lite djupare än djupet...Oh ja, det räcker inte med att vi ska förstå det vi läser utan vi ska förstå att det vi läser är relativt, och subjektivt och förmodligen något annat som slutar på -tivt också. Personligen vill jag påstå att det känns som att enda anledningen till att vi är här (åtminstone om vi pratar om kursen vi läser nu) är att vi ska lära oss att tänka själva. Det är ju bra, lite trist att det ska ta fem år att lära sig det bara.

Nä allvarligt talat så är det inte så illa men jag känner mig bara allmänt frustrerad över svenska 5 som på fler än en punkt känns som meningslös upprepning utan någon vidare substans. Nog om det. Nä förresten, jag sitter och skriver (läs försöker skriva) på forskningssynopsisen/problempapperet som ska in på måndag. Känns som en examination som slängts in för sakens skull men ska försöka utnyttja den till att förbereda min uppsats.

I övrigt är det en rätt trevlig dag. Jag vaknade imorse, klev upp, gick till plugget, redovisade, lyssnade på fyra redovisningar, försökte få rätsida på examinationen (misslyckades), gick hem, åt lunch, pratade med en granne, gick in på rummet, satte mig med forskningssynopsisen, råkade fastna med nyhetsartiklar, gjorde ett nytt försök och nu sitter jag här och skriver. Oh nej jag är inte alls besatt av uppräkningar och kommatering idag. Inte alls.

Ikväll är det hockey! Elins slutord: Något som är meningslöst är egentligen inte utan poäng utan har bara en för lös mening...//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback