Yay!

Åh vad det inte kändes kul imorse när jag klockan sju på morgonen släpade mig iväg till tandläkaren i Övik...jag hade egentligen tid i mars men då var min tandläkare sjuk och så hände ditt och datt och det slutade med att jag fick en tid 31 maj, idag alltså. Anledningen att jag ringde dem och bokade en tid innan den som var planerad i juni var att jag upptäckt ett hål som jag absolut inte ville skulle bli större än nödvändigt.

Jag kommer in hos tandis och anmäler mig i receptionen och efter fem minuters väntan får jag komma in till min tandläkare. Hon frågar hur det kommer sig att jag tror att det är hål...eh ja det ser ut som det...så röntgades mina små tänder och hon kollade bilderna och sa sedan: du har påbörjan till hål på två ställen förutom det du själv upptäckt men det hålet är så litet så det lagar vi inte! YES! Tänkte Elin :D Jag slapp laga, puh säger jag bara och hålet har börjat läka sig själv dessutom, därav att det är svart sa hon. Puh som sagt och tänka sig att jag är klass ett vilket innebär den billigaste "försäkringen". De skulle skicka hem ett avtal...jag måste räkna på det där och se om det är värt det men men vi ser väl.

345 kr för en undersökning var liiite väl magstarkt tycker jag eller egentligen 645 men sen är det ju tandvårdsbidraget som tur är. Och så hade jag sådan tur att jag fick åka gratis till Umeå för de satt in en extra buss för oss som inte skulle vidare mot Haparanda efter Umeå och i den bussen fungerade inte betalapparaten :D Skönt det, var så arg igår över den onödiga tur och retur som det blev till Övik bara för tandis men nu blev det bara hälften så dyrt :D

Får se om mitt flyt håller i sig, nu måste jag sätta mig och jobba med min muntliga fördjupning om jag kan hålla ögonen öppna och sedan ska jag lämna in ett arbete åt en vän. Slutordet utgår pga. trötthet :P //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback