Utan start och landning blir resan svår

Pluttan fyller ett år idag, nu är Little Miss Métisse inte så liten längre ;P Hon har passerat mamma Molly med någon cm, hoppas hon skjuter i höjden :D

Idag har det varit en bra dag bortsett från att jag glömt mina glasögon i skogen och därmed fått dras med huvudvärk. Det luriga är att jag inte använder mina glasögon så mycket som jag borde men jag använder dem när jag är hemma och när jag ska läsa längre stunder på praktiken/universitetet. Det i sin tur innebär att mina ögon har vant sig vid att inte behöva vara på helspänn hela tiden vilket gör att det blir värre nu när jag inte använder glasögonen än när jag knappt använde dem. Måste gå till optikern men är inte så peppad...anyway så gjorde jag kväll tidigt idag då jag gjort det jag skulle och inte kunde koncetrera mig något mer pga huvudet.

Imorgon blir det till att ha dubbla lektioner och jag satt och funderade lite idag när jag planerade för resten av momentet och kom fram till att jag som har kommit in i det här nu. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det men på första praktiken jag hade på högstadiet så kändes det som om jag var någon slags gästföreläsare. Sedan på praktiken i november kände jag mig mer hemma men jag kunde inte se på eleverna som "min klass" utan det var någon annans klass. Nu kan jag faktiskt säga att klassen jag har känns som "min klass". Det känns rätt bra :P

Ska ner på stan efter middagen och se om jag hittar några gympaskor som kan överleva ett tag...hade tänkt att investera i ett par dyrare men jag tror det får bli budgetversion igen. Får sällskap av snälla bror också, är så trist att gå på stan själv speciellt när man är där endast för att uträtta ett specifikt ärende.

Nu blir det middag! Oj jag glömde nästan, nu är mitt andra ämne inlagt i val-webben. För närvarande innebär det att jag kommer läsa 3 terminer företagsekonomi efter AUO 2 och sedan efter FEK är det 30 hp examensarbete innan jag tar examen. Är mao klar VT2013 :D //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback