Har funderat lite

Idag har varit en bra dag. Jag började fundera lite över det här med att elever ska betygsätta lärarna...de har börjat med de i några kommuner och Malmö var först tror jag. På ett sätt tycker jag att det är rätt, men då är det frågan om vad den här betygsättningen ska leda till och egentligen är det inte så att elever kan ogilla lärare även om de inte gör ett dåligt jobb? Precis som lärare kan ogilla elever trots att de gör bra ifrån sig? Kom igen vi är bara människor! Dock tycker jag det intressanta i det hela att inte exempelvis läkaryrket utsätts för samma sak, hur många läkare är det inte som bemöter patienter dåligt egentligen? Och om vi tänker på saken så är det lite livsviktigare saker som ska tas omhand om på sjukhus även om även utbildningen hör till den livsviktiga avdelningen hos mig. Ja ja vi ser väl vad som händer.

Btw jag är väldigt stolt över mig själv, gissa varför? Jag har röstat i kårvalet! Haha det låter kanske löjligt men saken är den att första gången jag fick rösta var i EU-valet i...höstas? iaf så valde jag att inte ens rösta blankt för att jag kände inte att det gav varken mig eller någon annan nått. Men sen är det ju det här att man ska värna om sin rösträtt så nu när jag fick ett mail om kårvalet gjorde jag min plikt och röstade :) Duktig Elin!

Nä nu får det räcka med funderingar för idag, innan jag går vill jag bara påpeka att humlor är obehagliga. End of story! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback