Uppvaknande


"I will study and get ready, and perhaps my chance will come" Abraham Lincoln

Jag vaknade strax över åtta imorse men efter att ha vaknat fler gånger under natten kunde jag inte förmå mig att kliva upp på en gång...det hade kunnat leda till en sovmorgon men inte här inte ;) Ungefär tjugo minuter efter att jag vaknat börjar det tokbanka på dörren och även om jag inte kände mig irriterad (eftersom jag redan var vaken) kunde jag inte låta bli att himla med ögonen när jag slängde på mig nå kläder och gick för att öppna dörren. Den sortens knackning går inte att ta fel på, då vet jag att det är I och F som är i farten ;) Men ja ä int bitter, det var mest kul när F såg min vackra morgon-look haha

Idag lyser solen ute och det var på tiden måste jag säga :) Jag hoppas på att få reda på min VFU-placering, men annars så har vi en plan B så det ska ordna sig ändå. Blir en promenad med flickorna ut till Maxi idag, alltid lika trevligt och sen hade jag tänkt att städa mitt rum och baka för på torsdag är det korridorsstädning.

Har ni någon gång bott i korridor? Om inte så kan jag tala om hur det funkar i vår korre då det gäller städningen. Vi är som två korridorer, en på var sida om köket och köket består av två kök. Vi är alltså 10 personer på våningen men då är det ett rum i varje korridor som har köksvrå så vi är 8 som delar på de två köken. När man har städvecka har man i uppgift att städa båda korridorerna, ta ut sopor och återvinning och såklart städa köket. När jag skriver städa innebär det att dammsuga, torka golvet och torka ytor. Varje söndag ska det städas för att det inte ska hinna bli så skitigt mellan gångerna och om det görs så blir det mindre jobbigt att städa också men problemet är att vissa väljer att ignorera dessa enkla instruktioner och tar till exempel ut återvinningen och tycker att deras städvecka är klar... så ungefär hälften av de åtta städveckorna blir det rent och resten så ja får vi tömda återvinningskärl i alla fall ;)

Det går fram och tillbaka hur bra ordning det är måste jag säga och det beror helt enkelt på vilka som bor här. I korridorsboende kommer och går folk, speciellt när det bor utbytesstudenter. Jag hoppas i alla fall att tjejmaffian (jag, I och F) plus hmm jag har inte hittat något smeknamn på dem som grupp men grabbarna jag kommer bäst överens ska stanna lika länge länge som jag planerat att göra det ;D

Nu blir det till att städa, hoppas att ni har fått en god natts sömn! Tjing!//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback