Not a new start, but a new blog ;)




"Fyra saker kommer inte tillbaka - det sagda ordet, den skjutna pilen,
det gågna livet och det förspillda tillfället" Arabiskt ordspråk


Same shit, different name som man brukar säga ;) Har bytt domän, men som rubriken antyder är det ingen nystart utan endast en ny blogg. Det är samma Elin och samma liv som lärarstudent :)

För er som då inte har följt min blogg tidigare eller inte vet vem jag är så ska jag tala om det för er. Jag heter som sagt Elin och jag läser till gymnasielärare i Umeå med ingångsämne svenska. För närvarande är jag inne på slutet av mitt andra år och har med andra ord ungefär tre år kvar på universitetet.
Här på bloggen får ni följa min vardag som ibland är händelserik och andra gånger rätt händelselös. Anledningen till att jag överhuvudtaget började blogga var att jag ville att min familj och mina vänner skulle kunna följa mig genom min utbildning även om vi inte längre befinner oss på samma ort :) Chansen att ni får läsa om hockey och Sveriges bästa lag, Modo hockey, är VÄLDIGT stor och allt från historier om byggarbetare utanför fönstret till pinsamma historier som uppstått genom att jag pratat innan jag tänkt, har en tendens att dyka upp här.

Jag hoppas att ni hittar något att skratta eller gråta åt i alla fall, men nu när jag skrivit ett obligatoriskt inledningsinlägg tänkte jag att jag skulle uppdatera er lite.

Imorgon är det Earth Hour och vi är några kompisar som ska samlas i vår korridor för att umgås. Det blir en mysmix med tända ljus, sällskapsspel och snacks. Det är planen i alla fall, även om planen alltid tycks gå fel när vi planerar något ;D Vad ska ni hitta på under den "mörka timmen"?

Jag vet att det är många som tycker Earth Hour är fjantigt för det sparar inge ström och så vidare men för det första så är det faktiskt en manifestation och jag tror inte att det är någon som deltar som inbillar sig att det skulle hjälpa klimatet att släcka för en timme en gång om året. Jag tycker som så att om man nu inte vill delta kan man åtminstone låta bli att förstöra för övriga.

By the way, jag har funderat på det här med elitseriens slutspel (som jag egentligen tänkte bojkotta när Modo åkte ur) och jag kom fram till, tillsammans med min syster, att det vore okej om Brynäs tog SM-guld i år men bara för att Jakob Markström är värd det. Nu ser det tyvärr ut som att de kommer åka ur i kvarten...vem sjutton ska då få vinna...? Några bra förslag? Innehåller förslagen Timrå är jag dock inte intresserad att höra :P Skellefteå hade varit ett alternativ om det inte hade varit för att de inte kunde låta bli att göra mål med 6 tiondelar kvar av vår match...och det faktum att en i korridoren hejar på dem :D

Hm jag är visst inte så bra på det där med att hålla inläggen korta, kanske måste börja använda Twitter flitigare istället... :P Nu är ni smått uppdaterade i alla fall och jag hoppas ni vill fortsätta följa mig här :)

Ha ett bra liv så ses vi i nästa ;) // Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback