No more Tuokko


"Idéerna kommer inte om man sätter sig att vänta på dem,
de föredrar att angripa ur bakhåll
" Okänd

:( Läste att Tuokko inte kommer bli kvar i Modo, trist jag diggar honom! Tycker han är en av de spelare som verkligen ger allt och utan den andan...ja vi lämnar det okommenterat. En kompis talade om för mig att det tydligen går väldigt bra för Sondell i finska ligan, kul att han hittat rätt eller vad man ska säga :P

Jag har använt dagen åt att försöka packa och samtidigt inleda operation städa rummet eftersom jag ska till skolan imorgon och sedan hinna städa korridoren innan jag ska försöka hinna med bussen som anländer tre i Vännäs. Sa hejdå till Fr som flyttade ut imorse :( Tråkigt men det ska bli spännande att se vem som flyttar in, blir nog inte förrän till sommaren men det kommer ändå dröja tills jag är tillbaka så ;)

I och med flytten får jag dock min välförtjänta uppgradering i kylen ;) Jag har haft på bottenplan tidigare och ja för det första tycks allt söl söka sig dit och för det andra är det bökigt att typ krypa på golvet för att se vad man har där så jag säger bara grattis till den som flytttar in :P Kan inte låta bli att vara lite skadeglad ;P

Packningen har inte gått super direkt, just nu är jag uppe i tre väskor och jag hade hoppats på att hålla ner det till två men det är svårt när man ska packa för 6 veckor och jag har ingen resväska uppe heller så det blir en medelstor sportbag, en shoppingkasse och en ryggsäck där dator tar den största platsen. Hoppas på en stadsbuss till Vännäs så jag ska slippa böka med bagaget :P

Har även fått reda på vad jag ska hålla i för någon undervisning under praktiken, blir ett muntligt moment med argumenterande tal och det känns väldigt kul med tanke på att jag hoppats att få jobba med retorik :D Jag kommer dessutom få ha "min" klass igen :) Så är ligger det till och nu måste jag fortsätta med packningen/städningen, yey ;)

Njut av det fina vädret innan det försvinner igen! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback