"Sommarlovet" närmar sig

Imorgon kan jag inofficiellt säga att min termin är slut. Dock ska rapporten revideras men nog ska jag klara det på en dag. Idag har vi haft seminarie och vi hann med 5 personer från 8.30-16.00 (minus lunch och raster), det är helt otroligt vilka givande diskussioner det blev. Jag var lite tveksam till det hela utifrån instruktionerna, vilket fler verkade vara, men det visade sig vara mycket lärorikt och som sagt så fortsätter vi imorgon och då är det bland annat min tur. Om jag skulle skriva ett Oscar-tal nu skulle jag bli tvungen att tacka eleverna som delat med sig av sina visa åsikter kan jag helt klart säga. Personligen anser jag att det är 1000 ggr mer tillförlitligt att få ta del av elevernas åsikter än att läsa vetenskaplig litteratur som talar om att såhär är det osv osv osv. Inte för att den sortens litteratur tycks vilja ge några svar men dess generaliseringar ger mig ibland ont i magen.

Kvällen har gått till att existera och imorgon ska jag försöka hinna med en tripp ner på stan. Ett steg i taget först, kvällen är inte slut än och sen ska man lyckas somna trots att det är lika ljust som mitt på dagen fram till elva :P Sommaren har sina för- och nackdelar.

Elins slutord: om du tror dig vara effektiv utan pauser, tänk om ;) Det kanske går snabbare men det du gör blir då i alla fall inte lika kvalitativt //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback