Sommarens planer

I'm a planner. I like to plan. I even love to plan. Speciellt då det gäller mitt eget liv. Det jobbiga under sommaren blir då att det mesta händer dag för dag så att säga. Nu ska jag visserligen upp till Umeå och jobba ett tag, men i övrigt tillbringar jag min sommar hemma i skogen. Tro mig det är inte direkt brist på saker att göra, idag var det tänkt att jag skulle måla utbyggnaden, men saker och ting görs lite hippt som happt beroende på väder och vind. I jämförelse med studierna så planerar jag min läsning hyfsat och jag vet vad jag har att göra inom en viss tid, men under sommaren finns det ingen riktig struktur. Tur att jag inte har kontrollbehov, då hade jag blivit galen :P

Lite planer för sommaren finns ändå. Först och främst jobb som jag redan nämnt, sen blir det gratiskonsert 7/7 (Salem al Fakir) och Rix FM festival den 3 juli. Om jag är hemma midsommarhelgen blir det att fara iväg med gott sällskap och fira midsommar i deras stuga. Mys. Så ska syrrorna iväg på tävling till helgen, får se om jag får plats. Planen är att försöka träffa lite folk jag inte sett på länge men då vissa tycks ha måttligt intresse av det får vi se hur det blir.

Nä det är skönt att inte ha så många "måsten" men samtidigt ska man anpassa sig efter andras "måsten" och så har jag väl inte kommit in i ledigheten än, känns som om jag väntar på att jag ska bli påmind om en inlämning eller nått trots att terminen är slut haha Hade iofs varit skönt att få betyg för sista kursen så att jag har på papper att terminen är finito.

Åska och no-elecricity igår, regn idag och imorgon är det tisdag hehe japp, där är vi nu!

Elins slutord: I dagens samhälle ska man passa sig för att tolka bokstavligt, det innebär oftast grova feltolkningar och konflikter så låt bli att läsa in så mkt i saker helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback