Fördelar med staden

Jag är ingen direkt stadmänniska. Jag trivs i Övik, som inte är en sån stor stad, och jag trivs även i Umeå som dock är lite större. Men det jag inte trivs med är all rörelse osv. Det är svårt att förklara men hemma i skogen kan man gå utomhus och det finns alltid något att göra eller så kan man göra ingenting. För att jag ska gå ut och njuta av vädret istället för att sitta på balkongen krävs det att jag har ärenden eller ett syfte med att jag exempelvis går ut att gå. Promenader för sig själv i stan är mest bara stressande till skillnad från promenaderna hemma som mer är harmoniska och lugnande. Jag har dock kommit fram till några fördelar med staden.

- Gång/cykelavstånd till i princip allt.
- Finns alltid någon matbutik som är öppen oavsett om det är helg eller vardag.
- Inga insekter ;) Jag kom hit med typ 25 myggbett sen jag stått ute och målat hemma och då ska vi inte ens tala om svemya, knotten eller bremsen :S

Ja ni det finns säkert både fler fördelar och nackdelar men jag vaknade upp imorse och kände mig lite sådär småpositiv haha så jag tänkte jag skulle försöka sprida det till alla inbitna lantortsbor som inte trivs i staden. Däremot skulle jag ALDRIG kunna bo i Stockholm eller någon stad som är större än Umeå :S No thank you! När vanligt hyfs byts mot att armbåga sig fram på stan så är det inget för mig.

Ha en fortsatt bra midsommar mina vänner, nu blir det till att pumpa cykeln och fara å handla. Elins slutord: He är världens mest användbara ord, undrar vad språkrådet tänker med då de fortfarande inte stoppat in det i SAOL ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback