Det är en konst att koka makaroner :P

Jag måste erkänna en sak: jag har ingen aning om hur man kokar makaroner...till en person! Hemma är det bara att gå på känsla, men efter två år vet jag fortfarande inte hur jag kokar lagom mycket makaroner till en portion :P Kan i och för sig bero på att jag oftast gör storkok och fryser in när jag är hemma i Ume men ändå det är rätt komiskt haha

Operation städa rummet inleddes tidigare idag med skakning och byte av sängkläder. Lämnade även tillbaka madrassen jag lånat av fröken Boden. Kan säga som så att det är inte speciellt givande att skaka sängkläder från en balkong på tredje våningen när man är höjdrädd...snacka om svindel men jag tappade åtminstone inte ner något ;)

För alla er lärare/lärarstudenter ute i världen kan jag tipsa om organisationen OmBildning som även har en grupp på Facebook. En inspirerande grupp åtminstone för mig som tycker det är viktigt att få in tekniken i utbildningen :)

Nu ska jag äta mina två portioner makaroner med tillhörande fiskpinnar och grönsaker, mumma :D

Elins slutord: Bättre börja tidigt, än sluta sent :P //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback