Talaren eller det talade ordet?

Jag satt just och läste igenom några citat och kom att tänka på en sak. Vad är viktigast, det som sägs eller den som säger det? Personligen tycker jag inte om fotboll, vilket innebär att jag inte bryr mig så mycket om vad fotbollsspelare säger i media och om då en spelare säger något väldigt smart som kan användas av en citatgalning som mig så skulle det ta emot mer att använda citatet än om till exempel Peter Forsberg sagt det. Det jag vill komma fram till är att, åtminstone just i citatfrågan, borde det inte spela någon roll vem som säger det ifall det som sägs är smart. Dock kan sammanhanget ifrågasättas men som sagt i citatfrågan så är det orden som är det viktiga :)

Så då har jag lyckats med dagens förvirrnings-uppdrag, tro mig den här diskussionen skulle göra so much more sence i en konversation ;P Vem vet jag kanske tar upp ämnet någon dag just med dig :D Until we meet again...so long! ;) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback